галерея картин
картины и скульптуры
художники Украины
Майстер-клас «Декоративний розпис» Печать E-mail
Автор Administrator   
05.10.2009 г.

Український декоративний розпис , як і інші види народного мистецтва, є безсмертним витвором народного генію. Унікальним осередком декоративного розпису на початку хх століття стало селище Петриківка нинішньої Дніпропетровської області, яке тісно пов’язане з культурою Запорізької Січі, вихідці з якої переселилися сюди на постійне місце проживання. Місцеві майстри старшого покоління , найталановитішою з яких була Тетяна Пата, виховали цілу плеяду талановитих орнаменталістів, створили славнозвісну школу майстрів. Від їх розписів дихає щедрою українською природою, вражає невичерпна фантазія. Це переважно рослинно-квітковий орнамент: стилізовані реалії чи створені образною фантазією майстрів квітів, листочки, пуп’янки, ягоди, іноді птахи. Справді геніальним винаходом майстрів-петриківчан став саморобний пензлик з котячої шерсті, можливості його безмежні.
Кожному, хто бажає оволодіти мистецтвом розпису, потрібно оволодіти системою тренувальних вправ. Для вправ можна використати звичайну гуаш, яка на палітрі розводиться водою до густоти сметани. Пензлик повинен бути максимально насиченим фарбою і заправляється об дно палітри тільки за шерстю.

Вправа 1 «Зернятко до себе»


Тримаючи насичений фарбою пензлик двома пальцями майже вертикально, кладемо мазок до себе, починаючи від лінії - павутинки і поступово натискаючи з протягом до примакування п’яточкою. 

 

Вправа2 «Зернятко від себе»


Тримайте пензлик двома пальцями з нахилом 10 градусів і кладіть «зернятка» вже від себе одне біля одного майже в притул способом примакування з великим рухом. Рука при цьому, як правило, опирається мізинцем об папір.

Вправа3 «Зернятко під кутом»


Кладемо мазок під кутом до вертикальної лінії.

 

Вправа4 «Кривеньке зернятко»


Кладемо мазок, починаючи з вусика під нахилом вправо, плавно повертаємо пензлик і прикладаємо його. Таку вправо виконуємо і вліво.

 

Вправа 5 «Перехідний мазок»


Насичуємо пензлик однією фарбою і відразу ж вмочуємо його кінчик в іншу. Виконуємо різного виду «зернятка».
При складанні композиції розпису найважливішим є правильне визначення доцільного розміру, динаміки, форми та напрямку всіх головних елементів декору, які повинні утворювати оптично урівноважену як за формою так і за кольором гармонійну цілісність.


У центрі композиції завжди найбільші елементи (переважно квіти), які з’єднані плавною хвилястою лінією – стебельцем.


Пусті місця заповнюють листочками відповідної форми. Чим ближче до країв, тим елементи дрібніші, які проробляються імпровізаційним шляхом. Це, переважно, пуп’янки, бутони, ягоди, «динамічні зернятка» та інше. На одному стеблі можуть бути різні за формою і кольором квіти.

 
« Пред.


украинкая скульптура
Последние поступления
Домагацкий Богдан
Домагацкий Богдан

Домагацкий Богдан
Домагацкий Богдан

Статьи и материалы
Авангардное искусство
Грозненская школа живописи

живопись украинских художников